W świecie blogów łatwo zostać zauważonym, gdy ma się unikalny styl w blogowaniu. Tak jak posiadanie unikalnego znaku firmowego w blogowaniu, wykorzystywanie autentycznego stylu odgrywa zasadniczą rolę w sukcesie Twoich artykułów na blogu. Nie musisz być sztywny, jeśli chodzi o pisanie treści na swojego bloga online.
Jako bloger, dużo lepiej jest uczyć się i ćwiczyć swój styl pisania, ażeby go dalej rozwijać. W ten sposób Twój głos będzie słyszalny, a Twoi zwolennicy będą czerpać wiedzę z każdego artykułu, który będziesz dodawać do własnego bloga. Najlepiej jest zawrzeć w nim swoją osobowość, aby czytelnicy poczuli, że pisze go prawdziwa osoba.Styl ma znaczeniePostaw czytelnika na pierwszym miejscu. Zadaniem pisania jest jasna, czasami perswazyjna, komunikacja. Nie chodzi tu o Ciebie ani Twoje sprytne pomysły. Jeśli piszesz po to, ażeby zrobić wrażenie, odwracasz uwagę czytelnika od treści. Bardzo dobre pismo jest jak witryna sklepowa. Powinna być czysta i przejrzysta, ażeby czytelnik mógł bez przeszkód zapoznać się z zawartością. Uporządkuj własne myśli. Do większości tekstów nie jest potrzebny szczegółowy konspekt. Musisz natomiast wiedzieć, co pragniesz powiedzieć, zanim to zrobisz. Jeśli świetnie czujesz się z konspektem, jakiego nauczyłeś się w szkole, użyj go. W innym razie wystarczy zanotować ważne kwestie, które chcesz poruszyć, i ułożyć je w takiej kolejności, w jakiej pragniesz je pokazać. Pomysły, które nie są bezpośrednio związane z tymi punktami, powinno się wyeliminować.Dlaczego warto wytworzyć przewodnik po stylach bloga online? Priorytetowym powodem stworzenia przewodnika po stylach blogów jest usprawnienie procesu pisania i projektowania. Stanowi on listę kontrolną, której możesz użyć, ażeby zachować spójność i jakość wszystkich swoich artykułów i grafik. W tym celu wszyscy właściciele blogów powinni stworzyć przewodnik stylu, najlepiej już na początku prowadzenia bloga. Innym ważnym powodem, dla którego warto wytworzyć przewodnik stylu, jest zachowanie spójności, gdy zatrudniasz innych autorów. Wolni strzelcy, blogerzy gościnni i redaktorzy muszą wiedzieć, czego oczekujesz. Przewodnik stylistyczny to najprostszy sposób, by to osiągnąć – wystarczy wysłać go nowym współpracownikom na początku współpracy.Zobacz również: jak przygotować komiks do szkoły.