Techniki promocji w internecie są de fakto różnorodne i w zasadzie nieustająco powstają nowe. Jest to rozsądne, ponieważ przesyt jednej technologie sprawiłby ogólne znużenie użytkowników internetu i zrezygnowanie z korzystania z internetu w taki sposób, jaki wykorzystują twórcy aby zwrócić na siebie uwagę. Z całkowitą czyli stu procentową pewnością sprytny człowiek będzie umiał łączyć sposoby reklamy, natomiast także musi to robić umiejętnie, by nie wywołać irytacji internauty.
Nie posiada chyba nic gorszego niż zniechęcająca reklama. Czytelnik nawet nie zapoznał się z tekstem, jednak wie już, że nie chce posiadać nic wspólnego z marką- chyba nie o to chodziło w zamierzeniu. Tak czy przeciwnie, najlepiej naturalnym sposobem pozostaje pozycjonowanie stron internetowych. Naturalność polega na tym, że w zasadzie zaangażowanie w odkrywanie strony pozostaje cały czas po stronie czytelnika. Twórca musi wyłącznie zadbać o to, by strona była dostępna dla internauty. Druga strona jednak podejmuje kroki, ażeby dotrzeć do interesujących go informacji. W trakcie poszukiwań natknie się na pozycjonowaną stronę i zaczerpnie z niej informacje. Jest to chyba najlepszy sposób na dotarcie do internaty, bo jest najmniej (jeżeli w ogóle) inwazyjny. Dzięki temu można spokojnie funkcjonować, nie bojąc się przy tym, że coś nie wypali.
Jak ma się pozycjonowanie stron internetowych do innych technik? Z pewnością można stosować je łącznie. Zwiększy to wyłącznie pole, na którym internauci będą mogli dotrzeć do strony. Może jednak pojawić się problem ze skutecznością. Tutaj wyznacznikiem będzie umiar w stosowaniu innych technik. Proporcje powinny być odpowiednie, tak by nie została zauważona dominacja jednego ze możliwości ekspansji.
Niestety wymagany jest do tego dosyć odpowiedni zmysł. Forma prób i błędów nie jest wskazana, gdyż zniechęca klientów. Jeżeli już ktoś popełni wszystkie możliwe błędy, będzie znał już prawidłową metodę. Co z tego natomiast, jeśli jego marka zostanie owładnięta nieodwracalną infamią. Inne techniki jak najbardziej mogą być stosowane, natomiast wymaga to sporej mądrości w ich stosowaniu.
Zobacz również: tworzenie stron zapleczowych.