Diagnostyka wspomagania kia

Wspomaganie układu kierowniczego może być elektryczne albo hydrauliczne. Akurat wspomaganie kia jest elektryczne. Działanie takiego wspomagania jest o wiele bardziej trudne niż tradycyjnego wspomagania hydraulicznego.

Generalnie polega na pomiarze siły oraz kąta skrętu, a także prędkości auta i potem natychmiastowemu przekazywaniu tych informacji do sterownika elektronicznego. Dzięki niemu elektryczny silnik wspomagania kierownicy otrzymuje precyzyjne informacje na temat tego, jakiej siły użyć wówczas, kiedy samochód skręca. Wspomaganie elektroniczne jest nowocześniejsze i lepsze od tego hydraulicznego. Samochód nie traci tyle energii na sam proces wspomagania. Poza tym w autach, które mają wspomagania hydrauliczne konieczna jest wymiana płynu w układzie wspomagania. Nie robi się tego tak na prawdę często, jak konwersji oleju, niemniej jednak także jest to konieczne. Więc samochodu ze wspomaganiem hydraulicznym wiążą się z ponoszeniem wyższych kosztów eksploatacyjnych. Awarię wspomagania elektrycznego sygnalizuje kontrolka, która pojawia się na desce rozdzielczej. W pewnych przypadkach taka kontrolka zapali się przy nagłym ruszeniu z miejsca. Wtedy system na moment niejako głupieje, bo mogło się mu włączyć esp. W parę chwil natomiast gaśnie i ogół nie ma żadnego związku z awarią. Gdy kontrolka pali się na stałe, najczęściej powinno się odwiedzić specjalistyczny warsztat i podłączyć samochód do komputera. Ten wykaże, jaki konkretnie jest problem ze wspomaganiem. Po diagnostyce komputerowej będzie można zaplanować naprawę.

Polecana strona: wspomaganie kia.

Dodaj komentarz